Alcina de Georg Friedrich Handel, aplauze la scenă deschisă
>> miercuri, 6 aprilie 2011
Distributie
Alcina: Rodica Vica
Ruggiero: Emanuela Pascu
Bradamante: Adina Secobeanu
Morgana : Veronica Anusca
Oberto : Ana Cebotari
Oronte : Nicu Simonov
Melisso : Iustinian Zetea
cu participarea studentilor anului I si II canto
Dirijor: Adrian Butterfield (Marea Britanie)
Asistent dirijor: Adrian Buciu
Concert Maestru: Mihail Ghiga
Clavecin: Verona Maier
Orchestra UNMB Barockeri
Regia: Anda Tăbăcaru Hogea
Scenografia: Anca Albani
Video proiectii: Anca Albani
Asistenti costume si decor: Oana Micu, Nevenka Todorovska
Asistenti costume: Raluca Fratiloiu, Ioana Nestorescu, Elena Gheorghe
Creatie peruci: Andreea Sandulescu
Miscarea scenica: Monica Mihaescu
Pregatirea muzicala: Mihai Vartosu, Alexandru Geamana
Lumini: Dan Bujor
Graphic Design: Delia Stirbu
Spectacol realizat in colaborare cu Universitatea Nationala de Arte, Departamentul Scenografie, Bucuresti
Alcina de Georg Friedrich Handel, aplauze la scenă deschisă
Pe 5 aprilie 2011 - în prima seară a Festivalului "Chei", ajuns în acest an la cea de-a treia ediţie în organizarea Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti - am avut prilejul de a urmări spectacolul Alcina de Georg Friedrich Handel - o capodoperă a Barocului prezentată rar pe scenele din ţara noastră, pe care acustica Studioului de Operă al instituţiei a pus-o fără îndoială în valoare. Montarea, aparţinând regizoarei Anda Tăbăcaru-Hogea, a adus în faţa publicului o pleiadă de voci deja reprezentative ale tinerei generaţii, ce a fost acompaniată, sub bagheta dirijorului britanic Adrian Butterfield, de Orchestra de Barockeri a Conservatorului bucureştean.
Clasic şi modern - o provocare pentru artişti
De la costumele - realizate de Anca Albani pornind de la elemente vestimentare specifice secolului al XVIII-lea, integrate unei concepţii moderniste - şi proiecţiile video sugestive, povestea vrăjitoarei Alcina - inspirată din poemul epic Orlando furioso de Ludovico Ariosto - a constituit cu siguranţă o provocare pentru artiştii care au alcătuit distribuţia. Soprana Rodica Vică a fost o convingătoare interpretă a rolului titular, care a redat încrâncenarea din glasul Alcinei printr-o serie de modulaţii voit guturale, foarte potrivite. Veronica Anuşca a prezentat o "Morgana" plină de temperament, care se mişcă extrem de comod în registrul acut. Mezzo-sopranele Adina Băjenică Secobeanu - liric-sensibilă în ipostaza de "Bradamante" şi Emanuela Pascu - cea care a interpretat, în travesti, rolul principal masculin, "Ruggiero" au făcut faţă provocării constituite de costumele şi proiecţiile video sugestive.
Naturaleţe, gingăşie, echilibru…
Trebuie să amintesc aici contribuţia sopranei Ana Cebotari - ce a impresionat prin naturaleţea cu care a rezolvat pasajele extrem de dificile tehnic din partitura personajului "Oberto", dăruindu-i gingăşie şi candoare şi totodată cele două voci bărbăteşti care au adus spectacolului echilibrul timbral: tenorul Nicolae Simonov şi basul Iustinian Zetea - care le-au dat viaţă lui "Oronte", păzitorului Alcinei şi înţeleptului "Melisso".
Pentru cei care nu au ajuns la spectacolul aseară, am o veste bună: Alcina va fi prezentat din nou, pe scena Operei Naţionale Bucureşti, în data de 7 mai.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu