Alcina de Georg Friedrich Handel, aplauze la scenă deschisă

>> miercuri, 6 aprilie 2011



Distributie

Alcina: Rodica Vica

Ruggiero: Emanuela Pascu

Bradamante: Adina Secobeanu

Morgana : Veronica Anusca

Oberto : Ana Cebotari

Oronte : Nicu Simonov

Melisso : Iustinian Zetea

cu participarea studentilor anului I si II canto


Dirijor: Adrian Butterfield (Marea Britanie)

Asistent dirijor: Adrian Buciu

Concert Maestru: Mihail Ghiga

Clavecin: Verona Maier

Orchestra UNMB Barockeri


Regia: Anda Tăbăcaru Hogea

Scenografia: Anca Albani

Video proiectii: Anca Albani

Asistenti costume si decor: Oana Micu, Nevenka Todorovska

Asistenti costume: Raluca Fratiloiu, Ioana Nestorescu, Elena Gheorghe

Creatie peruci: Andreea Sandulescu


Miscarea scenica: Monica Mihaescu

Pregatirea muzicala: Mihai Vartosu, Alexandru Geamana

Lumini: Dan Bujor

Graphic Design: Delia Stirbu

Spectacol realizat in colaborare cu Universitatea Nationala de Arte, Departamentul Scenografie, Bucuresti


Alcina de Georg Friedrich Handel, aplauze la scenă deschisă


Pe 5 aprilie 2011 - în prima seară a Festivalului "Chei", ajuns în acest an la cea de-a treia ediţie în organizarea Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti - am avut prilejul de a urmări spectacolul Alcina de Georg Friedrich Handel - o capodoperă a Barocului prezentată rar pe scenele din ţara noastră, pe care acustica Studioului de Operă al instituţiei a pus-o fără îndoială în valoare. Montarea, aparţinând regizoarei Anda Tăbăcaru-Hogea, a adus în faţa publicului o pleiadă de voci deja reprezentative ale tinerei generaţii, ce a fost acompaniată, sub bagheta dirijorului britanic Adrian Butterfield, de Orchestra de Barockeri a Conservatorului bucureştean.


Clasic şi modern - o provocare pentru artişti


De la costumele - realizate de Anca Albani pornind de la elemente vestimentare specifice secolului al XVIII-lea, integrate unei concepţii moderniste - şi proiecţiile video sugestive, povestea vrăjitoarei Alcina - inspirată din poemul epic Orlando furioso de Ludovico Ariosto - a constituit cu siguranţă o provocare pentru artiştii care au alcătuit distribuţia. Soprana Rodica Vică a fost o convingătoare interpretă a rolului titular, care a redat încrâncenarea din glasul Alcinei printr-o serie de modulaţii voit guturale, foarte potrivite. Veronica Anuşca a prezentat o "Morgana" plină de temperament, care se mişcă extrem de comod în registrul acut. Mezzo-sopranele Adina Băjenică Secobeanu - liric-sensibilă în ipostaza de "Bradamante" şi Emanuela Pascu - cea care a interpretat, în travesti, rolul principal masculin, "Ruggiero" au făcut faţă provocării constituite de costumele şi proiecţiile video sugestive.


Naturaleţe, gingăşie, echilibru…


Trebuie să amintesc aici contribuţia sopranei Ana Cebotari - ce a impresionat prin naturaleţea cu care a rezolvat pasajele extrem de dificile tehnic din partitura personajului "Oberto", dăruindu-i gingăşie şi candoare şi totodată cele două voci bărbăteşti care au adus spectacolului echilibrul timbral: tenorul Nicolae Simonov şi basul Iustinian Zetea - care le-au dat viaţă lui "Oronte", păzitorului Alcinei şi înţeleptului "Melisso".

Pentru cei care nu au ajuns la spectacolul aseară, am o veste bună: Alcina va fi prezentat din nou, pe scena Operei Naţionale Bucureşti, în data de 7 mai.





0 comentarii:

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP