Evenimente






Palatul Expoziţional (Veletržní Palace), Muzeul Naţional, biserica Sf. Ana din Praga
18 iunie – Ziua României la PQ


Reprezentarea românească se va afla sub deviza „Arta ca sacrificiu”, sacrificiul fiind înţeles ca instrument al creaţiei, refăcând unul din miturile fundamentale româneşti – mitul meşterului Manole. Orice relaţie autentică este un reînceput prin sacrificiu şi sacrificiul este o mărire spirituală, este viaţă, nu este moarte. Sacrificiul ne duce în misterul creaţiei prin permanenta energie care provine din dragoste şi din dăruire. Ideea de dăruire are la bază atotputernicia dragostei, a dragostei împărtăşite, a dragostei care este dincolo de artist, dincolo de creator. Condiţia creatorului de artă, care, prin construire, prin sacrificare, se împlineşte prin creare, se integrează în eternitate.
Valorile fundamentale, care sunt la baza identităţii noastre, reprezintă o sursă nesfârşită de inspiraţie. Metafizica unui bine cunoscut mit românesc va fi o provocare pentru grupul de expoziţii propuse de tinerii scenografi români care vor reuni proiecţii video, desene, schiţe, manechine, intervenţii în spaţiul public, happening.
Proiectul îşi propune să promoveze ideea că arta şi talentul creator sunt, sub orice circumstanţă, indiferent de sacrificiu, dincolo de artist.

Secţiunea studenţească:
Studenţi de la Universitatea Naţională de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” şi Universitatea de Artă din Bucureşti.
Expoziţii de grup cu tema: „Eugène Ionesco, Eugen Ionescu” – schiţe, modele, happening




17 iunie, ora 12.00, standul Eugen Ionescu, Eugène Ionesco (Palatul Veletrzni) – prezentare, happening


Invitaţi: Ştefan Caragiu (scenograf stand), Carmen Stanciu (teatrolog UNATC), Iuri Isar (coordonator plastic UNATC şi UNARTE), Ada Raicu (conferenţiar UNATC), studenţi ai UNATC şi UNARTE




18 iunie, ora 12, standul naţional al României (Palatul Veletržní) – Ziua României: prezentare, performance, ceremonie, cocteilul oficial de deschidere / scenografie
Intrarea în funcţie de tarifele PQ.


Invitaţi:
Ştefania Cenean, comisar de ţară
Andrei Dinu, scenograf stand
Cristian Stănoiu, arhitect
Valentina Zaharia, actriţă
Secţiunea arhitectură: Tema: fast backward play fast forward
Proiectele ce vor fi expuse au fost realizate recent şi reprezintă, dincolo de o demonstraţie de prospeţime şi coerenţă arhitecturală, motive de reflecţie asupra spaţiului de joc de astăzi, răspunzând, fiecare în propriul fel, unor situaţii complexe de recuperare a „terenului“ dedicat teatrului.
Cele două proiecte de teatru construite în România ce vor fi prezentate alături de proiectele din celelalte ţări participante în biserica Sf. Ana din Praga, transformată în spaţiu cultural, sunt Teatrul Odeon din Bucureşti, arh. Ioana şi Răzvan Luscov, şi Teatrul Naţional – extindere temporară, Iaşi, arh. Angelo Rovenţa.
Studio Odeon – teatrul subteran şi arta contemporană în Bucureşti
Autori: arhitecţii Răzvan Luscov şi Ioana Luscov

Teatrul Naţional – extindere temporară, Iaşi
Autor : arhitect Angelo Rovenţa

Secţiunea profesionişti:
Proiectul are ca temă mitul Meşterului Manole şi se constituie ca o transpunere vizuală simbolică a semnificaţiilor sale. Pornind de la ideea baladei – legenda ca imagine esenţială şi reprezentativă, ca sinteză a conştiinţei şi culturii populare, se încearcă recrearea unui spaţiu la intersecţia dintre tradiţie şi modernitate, un spaţiu al unei spiritualităţi atemporale. Vor fi prezentaţi 23 de scenografi români: Hetty Sturmer, Lia Manţoc, Andrei Both, Adriana Grand, Dragoş Buhagiar, Ştefan Caragiu, Nina Brumuşilă, Vittorio Holtier, Iuliana Vâlsan, Horaţiu Mihaiu, Carmencita Brejboiu, Andu Dumitrescu, Jozef Bartha, Puiu Antemir, Lia Dogaru, Maria Dore, Elena Cozlovschi, Luiza Enescu, Andrada Chiriac, Georgiana Săvuţa, Iuliana Gherghescu, Iza Târţan, Vladimir Turturică.
Creator stand: Andrei Dinu, scenograf


Cuadrienala de Scenografie din Praga se desfăşoară sub auspiciile Preşedintelui Cehiei – Václav Klaus, ale Primarului general al Pragăi – Bohuslav Svoboda şi ale Primarului sectorului 7 – Marek Ječmének. Cuadrienala este organizată şi finanţată de Ministerul Culturii din Cehia şi realizată de Institutul de Arte şi Teatru, cu sprijinul UNESCO, al Programului Cultura 2007-2013 al UE, al Trustului pentru Înţelegere Mutuală, al Fondului Ceho-German pentru Viitor şi al Oraşului Praga.
Institutul Cultural Român din Praga este unicul partener în organizarea participării României la Cuadrienala de Scenografie din Praga 2011







rinOchairs
Spectacolul „rinOchairs” dupa Eugène Ionesco, realizat de studentii sectiei de Scenografie a Universitatii Nationale de Arta Bucuresti, sub coordonarea profesorilor Asist. Univ. Dr. Anca Albani si Asist. Univ. Drd. Roxana Ionescu a fost prezentat miercuri 25 mai 2011, ora 17:00, in pasajul Universitate, cu ocazia zilei UNARTE.

Pornind de la ideea lui Eugène Ionesco, vorbim in „rinOchairs” despre omul care nu mai crede in prietenie sau dragoste, care isi pierde memoria, simturile, identitatea. Vorbim despre epidemia spiritului de turma; metamorfozati in rinoceri, animale devastatoare, care se deplaseaza doar in grup, indivizii isi pierd individualitatea.

„rinOchairs” precede participarea Sectiei de scenografie din Universitatea Nationala de Arte Bucuresti in cadrul Qvadrienalei de arhitectura si scenografie de teatru de la Praga 2011.

Divizam lumea in natural si supranatural, formand o punte de legatura a carui bilet de trecere il concepem, imaginam si cream. Absurdul devine doar o unealta in mainile noastre, mesaj prin care ne facem intelesi folosind granite care rup ordinarul.
Concepte atemporale, schimbari bruste de stare emotionala, joc luminozitate scazuta si imediat puternica, sunet calm si brusc asurzitor, impletirea de nou si vechi intr-un spectacol ce instiga toate simturile.

Avand in vedere ca este un spectacol vizual prin excelenta, actorii fiind studentii sectiei de Scenografie, UNARTE, „rinOchairs” este un experiment prezentat intr-un spatiu neconventional, poate unul dintre cele mai potrivite, pasajul Univeristatii fiind gura de scurgere a orasului, locul prin care probabil un sfert de Bucuresti inoata zilnic, in amonte si aval.

Au participat studentii sectiei de scenografie anii I, II, III si master

Anul I
Ioana Nestorescu
Mihaela Stefanescu
Marian Vasii
Clara Manea
Catalina Manu

Proiectii: Flavia Stamate sub coordonarea Asist. Univ. Dr. Anca Albani

Anul II

Andrei Popa
Alexandra Motoc
Emilia Holban
Alberto Duse
Mihaela Ibanescu

Coregrafia: Monica Mihaescu (Conservator, UNMB), Asist. Univ. Drd. Roxana Ionescu

Scaune rinOchairs: Raluca Fratiloiu (anul I, Master)






Va invitam miercuri, ora 19.30 la vernisajul expozitiei de scenografie SCENOGRAPHIC INTERSECTIONS la sala Caminul Artei situata in strada Academiei.

Expozitia precede participarea Sectiei de scenografie din Universitatea Nationala de Arte Bucuresti in cadrul Qvadrienalei de arhitectura si scenografie de teatru de la Praga 2011.

Divizam lumea in natural si supranatural formand o punte de legatura a carui bilet de trecere il concepem,imaginam si cream.

Absurdul devine doar o unealta in mainile noastre , mesaj prin care ne facem intelesi folosind granite care rup ordinarul.

Concepte atemporale,schimbari bruste de stare emotionala , joc luminozitate scazuta si imediat puternica , sunet calm si brusc asurzitor , impletirea de nou si vechi intr-un performance ce instiga toate simturile.




Distributie
Alcina: Rodica Vica
Ruggiero: Emanuela Pascu
Bradamante: Adina Secobeanu
Morgana : Veronica Anusca
Oberto : Ana Cebotari
Oronte : Nicu Simonov
Melisso : Iustinian Zetea
cu participarea studentilor anului I si II canto

Dirijor: Adrian Butterfield (Marea Britanie)
Asistent dirijor: Adrian Buciu
Concert Maestru: Mihail Ghiga
Clavecin: Verona Maier
Orchestra UNMB Barockeri

Regia: Anda Tăbăcaru Hogea
Scenografia: Anca Albani
Video proiectii: Anca Albani
Asistenti costume si decor: Oana Micu, Nevenka Todorovska
Asistenti costume: Raluca Fratiloiu, Ioana Nestorescu, Elena Gheorghe
Creatie peruci: Andreea Sandulescu

Miscarea scenica: Monica Mihaescu
Pregatirea muzicala: Mihai Vartosu, Alexandru Geamana
Lumini: Dan Bujor
Graphic Design: Delia Stirbu

Spectacol realizat in colaborare cu Universitatea Nationala de Arte, Departamentul Scenografie, Bucuresti


Alcina de Georg Friedrich Handel, aplauze la scenă deschisă


Pe 5 aprilie 2011 - în prima seară a Festivalului "Chei", ajuns în acest an la cea de-a treia ediţie în organizarea Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti - am avut prilejul de a urmări spectacolul Alcina de Georg Friedrich Handel - o capodoperă a Barocului prezentată rar pe scenele din ţara noastră, pe care acustica Studioului de Operă al instituţiei a pus-o fără îndoială în valoare. Montarea, aparţinând regizoarei Anda Tăbăcaru-Hogea, a adus în faţa publicului o pleiadă de voci deja reprezentative ale tinerei generaţii, ce a fost acompaniată, sub bagheta dirijorului britanic Adrian Butterfield, de Orchestra de Barockeri a Conservatorului bucureştean.

Clasic şi modern - o provocare pentru artişti

De la costumele - realizate de Anca Albani pornind de la elemente vestimentare specifice secolului al XVIII-lea, integrate unei concepţii moderniste - şi proiecţiile video sugestive, povestea vrăjitoarei Alcina - inspirată din poemul epic Orlando furioso de Ludovico Ariosto - a constituit cu siguranţă o provocare pentru artiştii care au alcătuit distribuţia. Soprana Rodica Vică a fost o convingătoare interpretă a rolului titular, care a redat încrâncenarea din glasul Alcinei printr-o serie de modulaţii voit guturale, foarte potrivite. Veronica Anuşca a prezentat o "Morgana" plină de temperament, care se mişcă extrem de comod în registrul acut. Mezzo-sopranele Adina Băjenică Secobeanu - liric-sensibilă în ipostaza de "Bradamante" şi Emanuela Pascu - cea care a interpretat, în travesti, rolul principal masculin, "Ruggiero" au făcut faţă provocării constituite de costumele şi proiecţiile video sugestive.

Naturaleţe, gingăşie, echilibru…

Trebuie să amintesc aici contribuţia sopranei Ana Cebotari - ce a impresionat prin naturaleţea cu care a rezolvat pasajele extrem de dificile tehnic din partitura personajului "Oberto", dăruindu-i gingăşie şi candoare şi totodată cele două voci bărbăteşti care au adus spectacolului echilibrul timbral: tenorul Nicolae Simonov şi basul Iustinian Zetea - care le-au dat viaţă lui "Oronte", păzitorului Alcinei şi înţeleptului "Melisso".
Pentru cei care nu au ajuns la spectacolul aseară, am o veste bună: Alcina va fi prezentat din nou, pe scena Operei Naţionale Bucureşti, în data de 7 mai.

Read more...

  © Blogger templates Romantico by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP